Check je werkstress
Vanaf 2014 voeren het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het Nederlands Focal Point campagne over het thema Psychosociale Arbeidsbelasting (werkdruk en werkstress, agressie, werk-prive balans, pesten), met de titel ‘Herken de druppel: check je werkstress’. Het doel van de campagne is het voorkomen van ziekte en (langdurige) arbeidsuitval door psychosociale risico’s in bedrijven en organisaties. De gevolgen raken zowel werkgevers als werknemers, en het is dus zaak dat zij dit samen oppakken. De campagne wil het taboe rondom werkdruk en werkstress doorbreken. En de campagne wil werkgevers en werknemers activeren om met het thema samen aan de slag te gaan.
De campagne ‘Herken de druppel: check je werkstress’ is de Nederlandse variant van de Europese campagne ‘Gezond werk is werk zonder stress’ die gedurende 2014-2015 wordt uitgevoerd in alle lidstaten van de EU.
Op de campagne website staat meer informatie over deze campagne
Resultaten:
- Goede praktijken magazines: Nederlands en Europees
- Verslag van het congres: Check je werkstress oktober 2015
- Campagne moment: Week van de werkstress